דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגייס, גם אתה צריך להגיע מוכן לראיון עבודה 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 831   [ נצפה 1842 פעמים ]

אחד הטיפים שתמצאו כמעט בכל מאמר העוסק בטיפים בנושא קריירה הוא להגיע לראיון עבודה מוכן. תמיד מייעצים למחפש העבודה לקרוא על החברה בה הוא עומד להתראיין, לנסות לדלות עליה כמה שיותר מידע ולהשתמש במידע הזה כדי להגיע לראיון כמה שיותר מוכן. אבל המועמד הוא לא היחיד שצריך להתכונן לראיון. גם המגייס צריך להכין את עצמו לכל ראיון בכל פעם מחדש. המראיין בימינו הוא גם איש השיווק של המשרה אל מול המועמד, והגעתו לראיון לא מוכן עשויה לפגוע בסיכוי שהמועמד יבחר באותה משרה מבין מס' הצעות עבודה.

 

על מה כדאי למראיין להקפיד כהכנה לראיון?

 

  1. קראו את קורות החיים לפני כניסה לראיון. לכאורה מדובר בפרט טריוויאלי, אך הוא משמעותי. עשרות קורות חיים עוברים תחת ידיכם כל יום. אם אתם מוצאים עצמכם מראיינים מועמד אחר מועמד, חשוב שתקדישו את הזמן הדרוש רגע לפני שאתם נכנסים לראיון. מעבר מהיר על קורות החיים יאפשר לכם לכתוב לעצמכם אילו נקודות אתם מעוניינים לבדוק בשיחה עם המועמד, על מה לשים דגש, ולתת למועמד תחושה מכבדת שהכנתם את עצמכם למפגש. אם מופיעים בקורות החיים נושאים שאינם מוכרים לכם, מונחים או שמות שזרים לכם - מוטב לברר את משמעותם בטרם הראיון על מנת להימנע מסיטואציה מביכה מול המרואיין.

 

  1. התייחסו למועמד בכבוד. לא טריוויאלי כמו שזה נשמע. כבוד מתחיל מלא לקבוע ולבטל ראיונות פעם אחר פעם, ממשיך בלהגיע בזמן לראיון וכלה בלחיצת יד ועדכון המועמד לגבי המשך התהליך בסופו. יחס מכבד למרואיין הוא טריוויאלי. זכרו כי השקיע זמן ומאמץ כדי להגיע אליכם, וכי מעמד הראיון אינו מעמד פשוט עבור רוב האנשים. יחס מכבד יגרום למועמד לחוש יותר בנוח, לדבר מהלב, ולצאת בתחושה טובה מהראיון.

    ויויאן שלום, מנכ"לית חברת ההשמה A-one מספרת:
    "ליוויתי שותף בכיר מאחד המשרדים הגדולים בתהליך של בחינת הקמת מחלקה בתחום עיסוקו  במשרד אחר.  מרבית המשרדים התייחסו אליו בצורה מאד מכבדת אולם הבולט שבהם היה משרד שזימן אותו לפגישה נוספת בתום התהליך,  עם שני השותפים שפגשו אותו כדי לעדכן אותו כי לא יתקדמו איתו בתהליך על אף כישוריו בשל שינויים ארגוניים במשרד.  זה ממש בסדר להגיד לא , השאלה היא איך אומרים את זה. מניסיוני, אם מועמד היה במספר ראיונות, מן הראוי לפחות לעדכנו אישית בטלפון אודות התשובה השלילית."

 

  1. שמרו על ראש פתוח. ייתכן שהמועמד שאתם עומדים לפגוש יתאים בול לתפקיד שאתם מגייסים אליו כרגע, יכול להיות גם שפתאום תגלו שהניסיון והידע שלו פחות מתאימים. באף אחד מהמקרים לא תרצו לתת למועמד תחושה שהגיע אליכם לחינם. כאשר אתם יושבים ומראיינים, שמרו על ראש פתוח, נסו להבין את מכלול מאפייני המועמד אל מול מכלול התקנים והמשרות הפתוחים בארגונכם. ה"לא מתאים" של היום יכול להיות ה"אוצר" של מחר. איך זה פועל לטובת שני הצדדים? הנה דוגמה מהשטח:
    מועמד שלנו, עו"ד צעיר,  התראיין לתפקיד במחלקה המשפטית של בית השקעות. תוך כדי הראיון הרגישה מנהלת משאבי האנוש כי אין לו מספיק ניסיון מקצועי לתפקיד אליו התראיין אולם הוא עשוי להתאים לתפקיד בעל גוון עסקי שנפתח אצלם. היא המשיכה את הראיון כרגיל  
    כדי לכבד את המועמד ורק בסוף הראיון שאלה אם יעניין אותו לשמוע גם על משרה עסקית חדשה שנפתחה ועדיין לא פורסמה. המועמד הסכים אף הוא לשמור על ראש פתוח  
    ולמחרת הגיע לראיון אצל המנהל המקצועי והתקבל בו במקום לתפקיד שהלם את אופיו וכישוריו הרבה יותר מהתפקיד המשפטי אליו הגיש מועמדות מלכתחילה.

  

  1. הכירו את המתחרים שלכם. בשוק תחרותי ייתכן מאד שהמרואיין שלכם מתראיין גם אצל המתחרים שלכם. הכירו אותם ודעו לשווק את הארגון שלכם בצורה שתמשוך את המועמד לבחור דווקא לעבוד אצלכם.

 

 

ככל שתגיעו יותר מוכנים לראיון, ככל שתתייחסו לכל מועמד בכבוד וסבלנות, ככל שתיתפסו כמעסיק אטרקטיבי יותר כך גוברים הסיכויים שהמועמדים האיכותיים ביותר יגיעו אליכם ויבחרו בכם על פני המתחרים שלכם.

מועמד שייצא מהראיון בתחושה טובה הוא מועמד שישמח להשתלב בחברתכם, וגם אם הוא לא בדיוק המועמד המתאים שלכם ייתכן מאד שאחד המכרים שלו יהיה. אם שמכם הטוב יילך לפניכם, זה אך ורק יוסיף לכם.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב